DISZPÉCSERSZOLGÁLAT
Mégis mi ez?
A Diszpécserszolgálat feladata a krízishelyzetbe került hajléktalan emberekkel kapcsolatos bejelentések fogadása, és az ezekre való gyors reagálás.
A szolgálat, hivatalos nevén az: Észak – Alföldi Regionális Diszpécserszolgálat működtetését, 2003. november 1–től kezdte meg a Periféria Egyesület. Országos viszonylatban nyolc diszpécser központ működik, melyek illetékességi területeiről itt tájékozódhatnak.
Az Észak – Alföldi Regionális Diszpécserszolgálat működési területe Szabolcs – Szatmár – Bereg, Jász– Nagykun – Szolnok és Hajdú – Bihar megyét fedi le. A program elsősorban, krízis helyzetbe került, utcán életvitelszerűen tartózkodó hajléktalan emberek segítésére specializálódott.
A diszpécserszolgálat munkatársa, a bejelentőtől begyűjtött információk ismeretében értesíti a megfelelő szervezetet (leggyakrabban: utcai szociális szolgálat, krízisautó szolgálat, mentőszolgálat) az adott eset megoldása vagy kezelése érdekében.
Kérjük, amennyiben közterületen, padon vagy földön fekvő segítségre szoruló személyt lát, hívja telefonszámunkat, hiszen ha valaki bajba kerül, minden perc számít.
A Diszpécser Szolgálat telefonszáma: 42/504-618.
Kérjük, amennyiben bejelentést tesz, az alábbi információkkal segítse diszpécser kollégánkat:
- Helyszín (pontos cím, ennek hiányában annak körülhatárolása)
- Probléma (mi tapasztalható?)
- A bejelentett személlyel kapcsolatos információk (neme, becsült kora, különös ismertetőjelei, esetleg neve)
- Ha megszólította a hajléktalan embert, kérjük, kérdezze meg, milyen segítségre van szüksége!
- Ön neve és telefonszáma (a helyszín esetleges további pontosítása miatt)
- Amennyiben lehetőségei engedik, kérjük, várja meg kollégáink helyszínre érkezését.
Munkánkról bővebben itt olvashat!